უკრაინულ მატარებლებში ამიერიდან ქალებისთვის ცალკე კუპეები იქნება. რისთვის გადადგა კომპანიამ ასეთი ნაბიჯი

230

ახალმა ამბავმა იმის შესახებ, რომ “უკრზალიზნიცია” მატარებლებში ქალთა კუპეების გამოცდას გეგმავს, დიდი ხმაური გამოიწვია. ვიღაც ჩივის, რომ ჯერ არ დამდგარა დრო ასეთი ექსპერიმენტებისთვის. ზოგიერთს ეჭვიც კი ეპარება, რომ დღეს კუპეში მგზავრობისას ქალი თავს რაღაცნაირად უხერხულად გრძნობს. ბევრი კრიტიკაა ასევე იმ ადამიანებისგან, ვინც წუხს, რომ ბილეთების ღირებულება ახლა უფრო გაძვირდება.

პრინციპში, სტანდარტული სურათია, როდესაც ხელისუფლება ცდილობს რაღაცის შეცვლას ან მოდერნიზებას. ხალხი გაუგებრობაშია, რადგან “ადრე უკეთესი იყო“ და “არაფერს აკეთებენ ხალხისთვის, მხოლოდ ჯიბის გასათბობად“. გაუგებარია, როგორ უკავშირდება ეს ქალების უსაფრთხოებას, მაგრამ დარწმუნებული ვართ, რომ ისინი ყველაფერს გვეტყვიან კომენტარებში. და მაინც…

ქალი კუპეში

ძირითადი მიზეზები

ბევრი ადამიანისთვის მატარებლით ხანგრძლივი მგზავრობა სტრესის კატალიზატორია. მაგრამ სიტუაციის ალტერნატივის არარსებობა გვაიძულებს მუდმივად გამოვიყენოთ სარკინიგზო ტრანსპორტის სერვისები. დისკომფორტის დასაძლევად და მოსადუნებლად მამაკაცები ხშირად ალკოჰოლურ სასმელებს იღებენ, ნაცნობ “დოპინგს“, რის გამოც მათ ენები ეხსნებათ და იწყება არავისთვის საჭირო ენერგიული აქტივობა.

და თუ სხვა მამაკაცებთან ერთად ამ საქციელმა შეიძლება გამოიწვიოს მორიგი ბანალური ჩხუბი, მაშინ ქალების კომპანიაში შედეგები შეიძლება უფრო დრამატული გახდეს. არ დაგავიწყდეთ, რომ ქალები ხშირად პატარა ბავშვებთან ერთად მგზავრობენ. და უკანასკნელი, რაც მათ სურთ, არის ის, რომ საკუთარ შვილს მორიგი მთვრალი არაადეკვატური მამაკაცი აჩვენონ.

ამ მხრივ, ლოგიკური იქნებოდა გარკვეული ზომების მიღება გოგონებისა და ქალების დასაცავად მსგავსი უსიამოვნო შემთხვევებისგან. ასე რომ, ქალებისთვის ცალკე კუპეების შექმნის შესახებ გადაწყვეტილება, უსაფუძვლო არ ყოფილა. სამწუხაროდ, ძალიან უსიამოვნო შემთხვევები უკვე მოხდა. განსაკუთრებით 2020 წელს, მატარებელში, რომელიც მარიუპოლიდან კიევში მიდიოდა.

ეს საერთოდ არ არის ნოუ-ჰაუ

დღესდღეობით “უკრზალიზნიცია” იძულებული გახდა განეხილა ცალკე კუპეების ვარიანტი სოციალურ ქსელებში დისკუსიების გამო. თავდაპირველად, ხალხი უკმაყოფილებას უბრალოდ საკუთარი პოსტებით გამოხატავდა, სოციალურ ქსელში. მათ არ აწყობდათ ის, რომ კუპეებში მამაკაცების გარეშე მგზავრობა არ შეეძლოთ. შემდეგ შეიქმნა პეტიცია, რომელმაც 20 000-ზე მეტი ხმა დააგროვა, რათა დაეტესტათ მაინც ე.წ. გენდერული ვაგონების შექმნა.

საბოლოოდ ხელისუფლება იძულებული გახდა ყურადღება მიექცია ამ საკითხისთვის. შედეგად, უკრაინამ დაიწყო მზადება პირველი “ქალთა” კუპეების გასაშვებად. რა თქმა უნდა, აღშფოთებული მამაკაცების მრავალი კომენტარის ფონზე. მაგრამ, ვიმეორებთ, ხალხი ყველა სიახლეს არ ხვდება სითბოთი და მხარდაჭერით. ამ ინოვაციის გონივრული ანალიზისთვის გარკვეული დრო უნდა გავიდეს.

მაგალითები მსოფლიო პრაქტიკაში

რა თქმა უნდა, მსგავსი მაგალითები მთელ მსოფლიოში შეიძლება მოიძებნოს. მიზეზები შეიძლება გარკვეულწილად განსხვავებული იყოს, მაგრამ ქალთა ვაგონები და მატარებლებიც კი ჩვენს დროში ჩვეულებრივ მოვლენად აღიქმება მილიონობით ადამიანის მიერ. სად კონკრეტულად? ახლა გიამბობთ.

იაპონიაში, სადაც უკვე დიდი ხანია არის ქალთა ვაგონები არა მხოლოდ მატარებლებში, არამედ მეტროშიც. თუმცა, საჭიროების შემთხვევაში, ასეთ ვაგონებში შეიძლება შეუშვან შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე მამაკაცები ან 12 წლამდე ასაკის ბიჭები. თავად იაპონელი ქალები ამას აბსოლუტურად ნორმალურად აღიქვამენ. გასაგებია, რომ სიტუაციები განსხვავებულია და ყოველთვის ჯობია დახმარების ხელის გაწოდება.

იაპონიაში ასევე არის რამდენიმე ავტობუსის მარშრუტი, რომლებზეც მხოლოდ შერეული ტიპის ავტობუსები დადიან ან მხოლოდ ქალებისთვის განკუთვნილი ავტობუსები. და ეს ინიციატივა უკვე 20 წელზე მეტი ხნის არის! ასე რომ, იმაზე საუბარი, რომ “ეს ახალი მოდაა”, არ გამოვა.

მექსიკა, ბრაზილია და ინდოეთი ასევე დიდი ხანია იყენებენ ამ პრაქტიკას. ამ არა უმდიდრესი ქვეყნების მაცხოვრებლები იძულებულნი არიან გაიარონ მრავალი კილომეტრი ფეხზე მდგომებმა, თუნდაც კარებიდან რამდენიმე სანტიმეტრის მოშორებით. და მაინც, ისინი არ უჩივიან ქალების ცალკე ვაგონებს.

თურქეთში პოპულარულია ქალთა ტრამვაი. პოსტსაბჭოთა ქვეყნების ბევრმა მცხოვრებმა პირადად მოინახულა ეს საოცარი ქვეყანა. ისინი სიამოვნებით იხსენებენ ფასებს, ხალხს, თურქეთის ზღვას. უჩივიან ამა თუ იმ პრობლემებს. მაგრამ არავინ იხსენებს სპეციალურად ქალებისთვის განკუთვნილ ტრამვაის. გამოდის, რომ გაცალკევებული ტრანსპორტის საკითხი ჩვენთვის არც თუ ისე საინტერესოა.

იაპონიას თავისი ცალკე სამყარო აქვს. აღმოსავლეთის ქვეყნებს რელიგიური ტაბუები და განსხვავებები აქვთ. რაც შეეხება ევროპას, იქაც თითქმის იგივეა. გერმანია და შვედეთი დიდი ხანია იყენებენ ქალთა კუპეებს გრძელ მარშრუტებზე. ავსტრიაში არის კუპეები არა მხოლოდ ცალკე ქალებისთვის, არამედ სპეციალურად ქალებისთვის, რომლებსაც ბავშვები ძუძუთი კვებაზე ჰყავთ ან პატარა ბავშვები ჰყავთ.

ქალი კუპეში: დასკვნა

მიუხედავად იმისა, რომ უკრაინამ დიდი ხანია ევროპული გზა აირჩია, ქალთა კუპეების საკითხს თავიდან ასე ცალსახად არ დახვდნენ. აშკარად ჩანს აღმოსავლელი მეზობლების გრძელვადიანი გავლენა. მიუხედავად ამისა, ქვეყანას რეფორმები სჭირდება და ისინი განხორციელდება. სხვა საქმეა, როგორ შეხვდებიან ამ ფაქტს იგივე მეზობელი ქვეყნები.

როგორც არ უნდა იყოს, ქვეყანამ ნამდვილად უნდა იხელმძღვანელოს მსოფლიო პრაქტიკით. სარკინიგზო ტრანსპორტში ქალებს საშუალება მიეცემათ, რომ თავი უფრო დაცულად იგრძნონ. მამაკაცები კი არ გაიფუჭებენ ნერვებს მგზავრობისას ბავშვების ტირილის მოსმენით. ბილეთების გაძვირების მიზეზები არ არსებობს. რა განსაკუთრებული მინუსები რჩება, გარდა ჩვეულებრივი მანიპულაციებისა? ჩვენ მათ ვერ ვხედავთ.

ჩვენთვის მნიშვნელოვანია, რომ თქვენ დაუჭირეთ მხარი ჩვენს პროექტს. მოიწონეთ და გაუზიარეთ სტატია მეგობრებს