რატომ ხმაურობენ მატარებლის ბორბლები? ის ხომ მრგვალია და რელსებზე უხმაუროდ უნდა იგოროს. რატომ გვიმღერის იავნანას ჩვენი მატარებელი მთელი გზა, ხოლო ევროპაში საერთოდ ხმა არ ისმის? ვცადოთ პასუხი გავცეთ ამ კითხვებს.
ხმაურობს მატარებლის ბორბლები
აღმოჩნდა, რომ ბორბლების ხმაური მკაცრი ზამთრის დამსახურებაა. საქმე იმაშია, რომ მეტალი ზაფხულში ფართოვდება, ხოლო ზამთარში იკუმშება.თუ რელსებს შორის მცირე დაშორებას არ დატოვებენ, აუცილებლად დეფორმირდება. ამ დროს რელსები გვერდზე იღუნება და მატარებლის მოძრაობა შეუძლებელი ხდება.ამიტომ სალიანდაგო გზებზე ძირითადად გამოიყენება ბმულის მეთოდი. ერთი რელსის სიგრძე 25 მეტია, ხოლო მათ შორის ტოვებენ მცირე დაშორებას “თერმო ბზარებს”. როდესაც მათზე ბორბალი გადაივლის, გვესმის დამახასიათებელი დარტყმის ხმა.
უწყვეტი ბილიკები – ევროპის ქვეყნებში კლიმატი უფრო რბილია და არ ხდება ტემპერატურის მკვეთრი ცვალებადობა. ეს საშუალებას იძლევა უწყვეტი რელსების დაყენების. ამასთან, რელსის სიგრძე 800 მეტრი ან უფრო მეტია.საერთო ჯამში, კონსტრუქცია გამოიყურება ასე: 150-950 მეტრის ჩამოსხმული ლიანდაგი, შემდეგ გამათანაბრებელი ნაწილი, შემდეგ ისევ ლიანდაგი. ჩნდება კითხვა: რას ნიშნავს გამათანაბრებელი ნაწილი? ეს არის 2-3 ჩვეულებრივი რელსი, რომლის სახსრებით ხდება ტემპერატურული გაფართოების კომპენსირება.უწყვეტი რელსის წყალობით, მგზავრობა ბევრად უფრო კომფორტულია და ჩვენთვის ჩვეული ხმა აღარ ისმის. ხავერდისებრი გზის შესაგრძნობად სულაც არ არის საჭირო ევროპაში წასვლა. საქართველოშიც გვაქვს მსგავსი სალიანდაგო მონაკვეთები.
სარკინიგზო ტრანსპორტით მგზავრობა ბევრად უფრო უსაფრთხო და იაფია. თქვენ რომელ ტრანსპორტს ანიჭებთ უპირატესობას? გაგვიზიარეთ კომენტარებში.