ბევრი ადამიანი წლების განმავლობაში ვერ შორდება საყვარელ თვალის ჩრდილს, პომადას ან კრემს. ამას შეიძლება სავალალო შედეგები მოჰყვეს. პაპარაცის დღევანდელ სტატიაში გიამბობთ, როგორ უნდა ავიცილოთ თავიდან ასეთი რამ.
თანამედროვე სამყაროში კოსმეტიკა უამრავი გოგონას ცხოვრების განუყოფელ ნაწილად იქცა, რადგან ეს არა მხოლოდ ჩვენი გარეგნობის გასაუმჯობესებლად შექმნილი პროდუქტია, არამედ ჩვენი „იარაღი“. სილამაზე თვითგამოხატვის მძლავრი საშუალებაა, რომელიც გვეხმარება ხაზი გავუსვათ ჩვენს სილამაზეს, დავმალოთ ჩვენი ნაკლი და შევქმნათ იმიჯი, რომელიც შეესაბამება ჩვენს შინაგან მსოფლმხედველობას.
კოსმეტიკური პროდუქტების მრავალფეროვნება საშუალებას აძლევს ყველა ქალს აირჩიოს ის, რაც კონკრეტულად მისთვის არის შესაფერისი: ტონალური საშუალებებიდან – კანის იდეალური ტონის შესაქმნელად, პომადამდე ან თვალის ჩრდილამდე, ექსპრესიული მაკიაჟის შესაქმნელად. და ბევრ ჩვენგანს, რომელიც სწორედ იმ კრემს, ტუშს ან პომადას იპოვის, შეუძლია ის წლების განმავლობაში გამოიყენოს.
თუმცა, ბევრი ვერც კი აცნობიერებს, რომ ვადაგასული კოსმეტიკური საშუალებების გამოყენებამ შეიძლება გამოიწვიოს სხვადასხვა უარყოფითი შედეგები კანისა და ზოგადად ჯანმრთელობისთვის. შენახვის დროს სილამაზის პროდუქტები მიდრეკილია დაჟანგვის, აქტიური ინგრედიენტების დაშლისა და ბაქტერიების გამრავლების მიმართ, რამაც შეიძლება გამოიწვიოს თავად პროდუქტის ხარისხის გაუარესება და კანზე გაღიზიანების, ალერგიული რეაქციების და ინფექციების გაჩენა.
კოსმეტიკური საშუალებების შენახვის ვადა დგინდება მწარმოებლის მიერ პროდუქტისა და მისი ინგრედიენტების სტაბილურობის შედეგების საფუძველზე. ვადის გასვლის შემდეგ, აქტიურმა ინგრედიენტებმა შეიძლება დაკარგონ თავიანთი სასარგებლო თვისებები, ხოლო კონსერვანტებმა შეიძლება დაკარგონ ეფექტურობა, რაც პროდუქტს უფრო მიდრეკილს ხდის გაფუჭებისა და დაბინძურებისკენ.
ამიტომ კანის სიჯანსაღის შესანარჩუნებლად და უსიამოვნო შედეგების თავიდან ასაცილებლად, მნიშვნელოვანია კოსმეტიკური საშუალებების გამოყენება მკაცრად მითითებული ვარგისიანობის ვადის შესაბამისად. ასევე უნდა აკონტროლოთ პროდუქტის შენახვის პირობები: მოარიდოთ მაღალ ტემპერატურას, ტენიანობას და მზის პირდაპირ სხივებს, რათა უფრო დიდხანს შეინარჩუნოთ მისი თვისებები.
მაგრამ როგორ უნდა გაერკვეთ ამ საკითხში, თუ ეტიკეტზე რაღაც გაუგებარი ტექსტია დაბეჭდილი? როგორც წესი, ვადის გასვლის თარიღი მითითებულია შეფუთვაზე ასო M-ით და ქილის სახით ღია სახურავით. რიცხვი ასო M-მდე ნიშნავს, თუ რამდენ თვეში შეიძლება პროდუქტის გამოყენება გახსნის შემდეგ.
გახსნამდე ვადის გასვლის თარიღი ჩვეულებრივ მითითებულია სიტყვების შემდეგ „ვარგისია…“ ან EXP, რაც ითარგმნება როგორც „ვადის გასვლის თარიღი“. თუმცა, რეალური ათვლა უნდა დაიწყოს არა წარმოების დღიდან, არამედ მისი გახსნის მომენტიდან.
ხშირად ხდება, რომ ფლაკონზე წარწერა წაშლილია ან ყუთი აღარ გაქვთ. ამ პრობლემის გადასაჭრელად ორი გზა არსებობს: ნახოთ ინტერნეტში ან გამოიყენოთ ინფორმაცია სხვადასხვა კოსმეტიკურ პროდუქტთან დაკავშირებით:
- თვალის ლაინერი, თხევადი და კრემისებრი თვალის ჩრდილები – 3-4 თვე;
- ტუში – 3-6 თვე;
- ტონალური კრემი, კორექტორები, კრემ-ჰაილაითერები და ბრონზერები – 1 წელი;
- მშრალი ჩრდილები, რუჟები, ბრონზერები, ჰაილაითერები და პუდრები – 2 წელი;
- ტუჩსაცხები, ფანქრები და ტუჩის გლოსები – 2 წელი;
- შამპუნი – 2 წელი;
- დამატენიანებელი კრემი – 1 წელი;
- შხაპის გელი – 2 წელი.
არის ნიშნები, რომლებიც ისედაც შესამჩნევია: – თუ კოსმეტიკურ საშუალებას სუნი შეეცვალა, ეს იმაზე მეტყველებს, რომ პროდუქტმა შეცვალა ქიმიური შემადგენლობა მასში მოხვედრილი ბაქტერიების გამო. თუ კოსმეტიკურ საშუალებას ფერი შეეცვალა, მიზეზი იგივეა. თუ პომადა უფრო წებოვანი გახდა, თუ ქუთუთოები დაგექავათ – ეს არის ბაქტერიები, რომლებმაც დაიწყეს გამრავლება. ასეთი საშუალებები სასწრაფოდ უნდა გადააგდოთ, რადგან ამან შეიძლება გამოიწვიოს კონიუნქტივიტი.