რატომ გამოიყურებოდნენ 40 წლის ქალები სსრკ-ს დროს უფრო ასაკოვანად, ვიდრე დღეს 50 წლის ქალები არიან

402

თანამედროვე სამომხმარებლო საზოგადოებამ და სსრკ-ს დროინდელმა სამრეწველო საზოგადოებამ სხვადასხვა ხალხი გაზარდა. ეს აისახა არა მხოლოდ ხასიათზე, არამედ გარეგნობაზე. განსაკუთრებით თვალშისაცემია, როცა ვადარებთ საბჭოთა ქალების და თანამედროვე ქალების ფოტოებს ერთი და იმავე ასაკში. რატომ გამოიყურებოდნენ 40 წლის ქალები საბჭოთა კავშირის დროს უფრო ასაკოვანად, ვიდრე თანამედროვე ქალები 50 წლის ასაკში?

სამომხმარებლო საზოგადოება და სამრეწველო საზოგადოება

მოდა გარეგნობაზე ყოველთვის არსებობდა. სხვადასხვა დროს ქალის გარეგნობა განპირობებული იყო გენეტიკით, ცხოვრების წესით, კანის მოვლისა და ტანსაცმლის პრეფერენციებით. რატომ ბერდებოდნენ ქალები სსრკ-ში ნაადრევად?

დიდწილად, საქმე გადარჩენის პრობლემაში იყო. ეს დღეს შეგვიძლია ადვილად მანევრირება ჩვენს მისწრაფებებსა და ინტერესებს შორის. ჯანმრთელობის, კარიერის, შვილების და თვითგანვითარების შეთავსება. თანამედროვე ქალისთვის უფრო ადვილია, იპოვოს დრო მანიკიურის ან სახეზე ნიღბის გასაკეთებლად.

აი, საბჭოთა ქალს ევალებოდა საკვების პოვნა, შვილიშვილებზე, შვილებზე, ქმრებზე ზრუნვა და სახლის მოვლა. გარეგნობაზე ზრუნვისთვის ცოტა დრო რჩებოდა. ამიტომაც, სსრკ-ს დროს ბევრი 50 წლის ქალი ბებიასავით გამოიყურებოდა.

მიმზიდველობის ფასი

სოციალური ქსელები 21-ე საუკუნის ქალებს მოტივაციას აძლევს, შეცვალონ სახე და ფიგურა სილამაზის ბლოგერების და მოდელების სტანდარტების შესაბამისად. იდეალისკენ ასეთ რბოლას „ბნელი“ მხარეც აქვს – სერიოზული ნევროზი და დეპრესია. საზოგადოებრივი აზრი ყველა გოგოსა და ქალის თავზე დამოკლეს მახვილივით ჰკიდია. ამიტომაც კოსმეტოლოგების კაბინეტები და სილამაზის სალონები არასოდეს არის ცარიელი.

ამავდროულად, უფრო მეტი ინფორმაცია გვაქვს სწორი კვების, ჯანსაღი ცხოვრების წესის და ფიტნესის შესახებ, ვიდრე ჩვენს ბებიებს. ახლა ხელმისაწვდომია უახლესი გამაახალგაზრდავებელი ტექნოლოგიები და პროცედურები. სსრკ-ს დროს კოსმეტოლოგებს მხოლოდ საჯარო პირები მიმართავდნენ. რიგითი მოქალაქეები თავის მოვლის შესახებ სწავლობდნენ გაზეთებიდან, წიგნებიდან, ტელევიზიიდან და სარაფანის რადიოთი. ამ წერტილში სამომხმარებლო და სამრეწველო საზოგადოებები ერთმანეთს შეეჯახა სასოწარკვეთილ ბრძოლაში.

აწუხებდათ საბჭოთა ქალებს ნაადრევი ნაოჭები და ჭაღარა თმა? თუ სხვა რამეზე იყო დამოკიდებული მათი თვითშეფასება?

სილამაზე საბჭოურად

სსრკ-ს ეპოქაში მამაკაცები ქალებში აფასებდნენ საბჭოთა იდეოლოგიითა და კულტურით შთაგონებულ თვისებებს. ზოგიერთი მათგანი უფრო მაღლა იდგა, ვიდრე ლამაზი სახე და ფიგურა.

საბჭოთა საზოგადოებაში კოლექტივიზმს და შრომას დიდი მნიშვნელობა ჰქონდა. ქალი, რომელიც ბევრს შრომობდა და აქტიურად აშენებდა კომუნიზმს, უფრო მიმზიდველი იყო, ვიდრე ლამაზი ქალბატონი. უპირველეს ყოვლისა, ის იყო დედა, ცოლი და მუშა. მოაზროვნე პიროვნება.

სიმღერებსა და კინოებში ადიდებდნენ განათლებულ, ერთგულ და სანდო თანამებრძოლებს, აქტივისტებს და სპორტსმენებს, რომელთაც შეეძლოთ პასუხისმგებლობის აღება. საბჭოთა ქალები პროფესიას იღებდნენ და სწავლობდნენ პრობლემების მოგვარებას სხვისი დახმარების გარეშე. ძლიერი, დამოუკიდებელი და ამაყი ქალი ნებისმიერ სირთულეს უმკლავდებოდა. აბა, რა სარგებელი აქვს განებივრებულ, მაგრამ ზარმაც ლამაზმანს? აი, ასეთი იყო სილამაზე საბჭოურად.

თუმცა რთული პერიოდი საბჭოთა ქალებში ქალურ საწყისს ვერ კლავდა. ისინი ცდილობდნენ, საკუთარ თავზე შეძლებისდაგვარად ეზრუნათ, ლამაზად ჩაეცვათ და მოწესრიგებულიყვნენ. სისუფთავე უფრო ფასობდა, ვიდრე მოდური სტილი ან კაბის ძვირადღირებული ქსოვილი.

სამომხმარებლო საზოგადოება და სამრეწველო საზოგადოება: სარგებელი და ბუნებრიობა

იდეალური ტიპები მაინც არსებობდნენ. ლამაზად ითვლებოდნენ ქალები სახის რბილი ნაკვთებით: მრგვალი ვარდისფერი ლოყებით, პატარა პირით და დიდი ფართო თვალებით. გამოკვეთილი ყვრიმალები, დახვეწილი პროპორციები და რელიეფური პრესი არ ფასობდა. საბჭოთა სპორტსმენები – მოყვარულებიც ზედმეტი სიგამხდრისკენ არ მიისწრაფოდნენ. მშვიდად ცხოვრობდნენ, მომრგვალებული თეძოები და რბილი მუცელი არ აღელვებდათ.

საბჭოთა ქალები ცდილობდნენ სარგებელი მოეტანათ საზოგადოებისთვის, ოჯახისთვის და შვილებისთვის. უბრალოები იყვნენ და კარგი შესახედაობისკენ არ მიილტვოდნენ. კმაყოფილნი იყვნენ იმით, რაც ჰქონდათ. ნამდვილები იყვნენ. მიუხედავად იმისა, რომ მძიმე შრომა მათ სახეზე და სხეულზე კვალს ტოვებდა, თავიანთი დღეების მნიშვნელობას გრძნობდნენ. მათგან ამის სწავლა ნამდვილად ღირს.

ჩვენთვის მნიშვნელოვანია, რომ თქვენ დაუჭირეთ მხარი ჩვენს პროექტს. მოიწონეთ და გაუზიარეთ სტატია მეგობრებს