მამაკაცებში ყველაზე პოპულარული “სამმაგი” ოდეკოლონის შექმნის ისტორია

0
237

მამაკაცებისთვის ოდეკოლონი მნიშვნელოვანი ნივთია. მას შეუძლია ჯენტლმენს საყვარელი არომატის ნოტები აჩუქოს, განაახლოს, თავდაჯერებულობა შემატოს. ერთი პერიოდი პარფიუმერიის სამყაროში მამაკაცების ფავორიტი სწორედ „სამმაგი“ იყო. საიდან წარმოიშვა არომატი და რატომ ჰქვია ასე? პაპარაცის რედაქციამ ეს საკითხი უკვე შეისწავლა და მზადაა საინტერესო ინფორმაცია გაგიზიაროთ.

ოდეკოლონი მამაკაცებისთვის

ყველასთვის ნაცნობ „სამმაგს“ საინტერესო ბიოგრაფია აქვს. მაგალითად, თავდაპირველად, არა ოდეკოლონი, არამედ სააფთიაქო საშუალება იყო, რომელსაც ფარმაცევტები თითქმის ყველა შემთხვევისთვის ურჩევდნენ. პირველი ხსენება ამ საშუალების შესახებ 1694 წელს გერმანიაში გამოჩნდა. იმ დროის გერმანელი ფარმაცევტები ასეთ სასარგებლო სპირტიან ნაყენს შესაზელად და ჭრილობის სადეზინფექციოდ, ასევე შიგნით მისაღებად რეკომენდაციას უწევდნენ.აი, ოდეკოლონის გაყიდვა პირველად გერმანელმა ჯოვანი მარია ფარინამ დაიწყო. უკვე მაშინ, არომატის ბაზა სპირტის გარდა ლავანდის, როზმარინის და ბერგამოტის ექსტრაქტებს შეიცავდა. სამი კომპონენტი და სახელიც აქედან მოდის. თავიდან ამ საშუალებას კელნის წყალს უწოდებდნენ და სამკურნალო და ჰიგიენურ საშუალებად ყიდნნენ.

ეშმაკი ფარმაცევტები და ნაპოლეონის ბრძანება – სურნელოვანი სპირტიანი ნაყენი ევროპაში პოპულარობას იძენდა. მამაკაცები განსაკუთრებით აფასებდნენ, გონივრულია, მძაფრი სუნის გამო. ამ ისტორიაში მკვეთრი ბრუნი ფრანგი მეთაურის, ნაპოლეონ ბონაპარტის წყალობით მოხდა. ლაშქრობისთვის მზადებისას გამოსცა ბრძანება, რომ ყველა ფარმაცევტი ვალდებული იყო მედიკამენტების საიდუმლო გაემხილა და ნაპოლეონის ჯარისთვის გადაეცა.კელნის წყლის გამყიდველებს საიდუმლოს გამჟღავნება არ სურდათ და განაცხადეს, რომ მათი სპირტიანი ნაყენი არა სამკურნალო საშუალება, არამედ ნამდვილი პარფიუმია. შესაბამისად, რეცეპტის გამხელა არ მოეთხოვებოდათ. უფრო მეტიც, ვაჭრებმა არსებულ რეცეპტს კიდევ სამი ახალი კომპონენტი დაუმატეს. ითვლება, რომ ოდეკოლონის სახელიც „სამმაგი“ აქედან მოდის.

მამაკაცის ოდეკოლონი რუსეთში ხვდება – ვაჭრებს ნაპოლეონის წინააღმდეგ წასვლა არ სურდათ, ამიტომ მის ჯარს უნიკალური, ახალი პარფუმით ამარაგებდნენ. ფრანგმა ჯარისკაცებმა ლაშქრობისას არომატი რუსეთში შემოიტანეს. სასარგებლო ანტისეპტიკური თვისება შეუმჩნეველი ვერ დარჩებოდა, ამიტომ ომის შემდეგ მისი გაყიდვა დაიწყო ფრანგული სახელით „სამმაგი ოდეკოლონი ნაპოლეონისგან“.

მასობრივი წარმოება – ჰენრიხ ბროკარმა, პარფიუმერული მანუფაქტორის „ბროკატის“ დამფუძნებელმა პარფიუმის მასობრივი წარმოება დაიწყო. მან სხვადასხვა მცენარიდან მეტად პარფიუმერული ესენციების მიღება ისწავლა, რამაც კიდევ ერთი ვერსია დაბადა. ითვლება, რომ სწორედ ეს ოდეკოლონი 3-ჯერ უფრო მეტ არომატულ ელემენტებს შეიცავს, ვიდრე სხვები. გარდა ამისა, ბაზარზე „სამმაგის“ ყალბი ვერსია გამოჩნდა, რის გამოც ბროკარმა თავის პარფიუმერიაზე სპეციალური ეტიკეტის გამოყენება პირველმა დაიწყო.

„სამმაგი“ ოდეკოლონის დიდების ჩასვლა – თანდათან „სამმაგის“ პოპულარულობა იკლებდა. მამაკაცები უპირატესობას უფრო ძვირადღირებულ ან ახალ არომატს ანიჭებდნენ. მაგალითად, მოთხოვნადი იყო „შიპრი“ და „საშა“. „სამმაგი“ საჭირო დარჩა, მაგრამ სულ უფრო ხშირად ნაკაწრების, წვრილი ჭრილობების დასამუშავებლად, ასევე რადიკულიტის დროს შესაზელად. გარდა ამისა, ზოგი „სამმაგით“ ვინმეს ჯანმრთელობას ლოცავდა და სვამდა.

„სამმაგის“ გამოყენების თქვენი გამოცდილება გაგვიზიარეთ. გახსოვთ, როდის იყიდეთ ეს დასამახსოვრებელი არომატი პირველად? როგორი იყო თქვენი ყველაზე პირველი შთაბეჭდილებები ამ ოდეკოლონის შესახებ?