ყაზახმა მესამეკლასელმა მოსწავლემ რთული ამოცანა 25 წამში ამოხსნა, შეძლებთ თქვენც ამოხსნას

0
2005

მათემატიკის მასწავლებელი პეტრე ზემსკოვი გონების საკვებს ყოველთვის გვაძლევს. ახლახანს იუთუბ არხზე გამომწერებს მესამე კლასის ამოცანის ამოხსნა შესთავაზა. ერთი შეხედვით, ნუთუ რთული შეიძლება იყოს? ამაშია მთელი ხიბლი! მოსწავლეები მსგავს ამოცანებს სწრაფად ასრულებენ. უფროსებს ტვინის დაძაბვა უწევთ, რომ სწორი პასუხი იპოვონ. საინტერესოა, შეძლებთ ამოხსნას?

მესამე კლასის ამოცანა – პირველ რიგში, ამოცანას შეხედეთ. დაფიქრდით, საიდან სჯობს დაწყება და როგორ ამოხსნათ სწრაფად. გიამბობთ, როგორ ამოხსნა მათემატიკის მასწავლებელმა.

პეტრ ზემსკოვი გამოცდილი მათემატიკის მასწავლებელია. როცა ყაზახეთიდან ძმისშვილმა დაურეკა და მესამე კლასის ამოცანის ამოხსნა შესთავაზა, მამაკაცი მაშინვე გამოეხმაურა.  დაბრკოლება ისაა, რომ ამოხსნა ზრდასრული გზით დაიწყო. ზემსკოვმა დაადგინა, რომ მაგალითში სამი ცვლადია. აქ შევჩერდეთ. რატომ სამი და არა ოთხი? ყველაფერი მარტივია! ოთხი მაგალითიდან ორი იძლევა 8-ს! რიცხვს, რომელიც ზედა კვადრატშია, ერთი და იგივე რიცხვი უნდა დაემატოს, რომ 8 მიიღოთ. ეს ცოდნა დაეხმარა პეტრეს სისტემის შედგენაში და უცნობი ცვლადების ასე წარმოდგენაში: x + y = 8, x + z = 13, z – x = 6. ამ ეტაპზე მათემატიკოსი მიხვდა, რომ მესამეკლასელებმა ასეთი განტოლებების ამოხსნა ჯერ კიდევ არ იციან. გამოდის, უფრო მარტივი და მისაღები მეთოდი უნდა იყოს.

ტელეფონის ზარი. ტელეფონში ბავშვის წკრიალა ხმა გაისმა: წილადები ჯერ არ გვისწავლია, მაგრამ განახევრება ვისწავლეთ. ესეც პასუხი. ზემსკოვი მესამე კლასის ამოცანის ამოხსნას მიუბრუნდა და ფიქრობს ისე, როგორც სკოლის მოსწავლემ უნდა იფიქროს.

ამოცანის ამოხსნა სამი უცნობით – მასწავლებელი ამოცანის ამოხსნას თამაშით მიუდგა: თუ სასწორი წონასწორობაშია, შეგვიძლია სასწორის თასები ერთმანეთს დავუმატოთ. იგივე ტოლობას ეხება. მისი მარცხენა და მარჯვენა ნაწილი შეგვიძლია დავამატოთ“ პეტრე გვირჩევს, რომ მაგალითი პასუხით 13 და მაგალითი პასუხით 6 გავუტოლოთ. არ დაგავიწყდეთ, რომ ამ მაგალითებში 2 რიცხვი ერთი და იგივეა.

ვინაიდან პირველ მაგალითში (პასუხით 13) ვხედავთ შეკრებას, მეორეში – გამოკლებას, მიმატებისას ერთი და იგივე რიცხვები უბრალოდ გაქრება. ხოლო ერთადერთი უცნობი რიცხვი ორჯერ ემატება. „ორი ასე კუბი უდრის 13–ს დამატებული 6“ – განმარტავს მასწავლებელი და მარცხენა ქვედა კუთხეში კვადრატზე მიუთითებს. 13 + 6 = 19, ხოლო 19 ÷ 2 = 9,5.

შემდეგ ყველაფრის ამოხსნა მარტივია. 9,5 საჭირო კვადრატში ჩასვით და გამოთვალეთ, რამდენი უნდა გამოაკლოთ, რომ 6 მიიღოთ. მარტივი მოქმედებაა, ამიტომ ჩაწერაც არაა საჭირო. შედეგად ვიღებთ: 9,5 – 3,5 = 6. გაიხსენეთ, რომ ქვედა მარჯვენა და ზედა მარცხენა კვადრატებში ერთი და იგივე რიცხვია. ისღა დაგვრჩენია გავარკვიოთ, რა არის ბოლო კვადრატში: გამოდის 3,5 + 4,5 = 8.