რა უნდა გააკეთოთ, თუ ბანკომატმა “შეჭამა” ბარათი და არ სურს მისი დაბრუნება. სასწრაფოდ უნდა იმოქმედოთ

0
617

საბანკო სისტემის განვითარებამ პლასტიკური ბარათებით უნაღდო ანგარიშსწორება შესაძლებელი გახადა. თუმცა ქაღალდის კუპიურებზე სრულად უარის თქმა არ გამოგვდის. ფულადი მოთხოვნილებების დასაკმაყოფილებლად ნაღდი ფული ბარათიდან ნებისმიერი დროს შეგიძლიათ გამოიტანოთ უახლოესი ბანკომატიდან. უდავოდ, ეს მოსახერხებელი და უსაფრთხოა, თუ გამოყენების ყველა წესს დაიცავთ. არ უნდა გამორიცხოთ ადამიანური ფაქტორი და ელექტროსალაროს ტექნიკური მდგომარეობა. ზოგჯერ ადამიანი ხვდება სხვადასხვა უსიამოვნო სიტუაციებში: კარგავს საკრედიტო ბარათს ან ტოვებს ტერმინალთან, ავიწყდება პერსონალური კოდი ან ბანკომატი “ჭამს” ბარათს და ა.შ.

თუ მფლობელს შეუძლია ბარათის “დათესვა” დამოუკიდებლად, მისი ბრალი შეიძლება არ იყოს იმაში, რომ ბანკომატმა ბარათი “შეჭამა”. როგორი სრულყოფილიც არ უნდა იყოს ელექტრონული აპარატი, შეიძლება გაფუჭდეს და შეცდომა დაუშვას. გაითვალისწინეთ: თუ ყველა ოპერაციას შეასრულებთ იმ ბანკის ბანკომატიდან, რომელშიც ანგარიში გაქვთ გახსნილი, ყველა სადავო სიტუაცია უფრო მარტივად და სწრაფად მოგვარდება.

რატომ “ჭამს” ბანკომატი ბარათს?

შეიძლება იყოს რამდენიმე მიზეზი:

  1. ტექნიკური გაუმართაობა, რომელმაც გამოიწვია ბანკომატის მუშაობის სისტემაში გაუმართაობა.
  2. ბარათი დაბლოკილია ან ვადაგასულია.
  3. ბარათის პლასტმასზე ან მაგნიტურ ლენტზე სერიოზული დაზიანებაა.
  4. ბარათის პირადი საიდენტიფიკაციო კოდი სამჯერ არასწორად იყო შეყვანილი.

რა უნდა გააკეთოთ, თუ ბანკომატი ბარათს არ აბრუნებს?

თუ აპარატმა ბარათი “გადაყლაპა”, როცა ცდილობდით ნაღდი ფულის გამოტანას ბანკომატიდან, რომელიც უშუალოდ ფინანსური დაწესებულების შენობაშია, დაუყონებლივ მიმართეთ ბანკის თანამშრომელს დახმარებისთვის. თუ სპეციალისტი დავალებას ვერ გაუმკლავდება, ბარათის დაბრუნებაზე განცხადების დაწერა მოგეთხოვებათ. ინკასაციის შემდეგ ყველა საკითხი მოგვარდება.

ბარათი “შეჭამა” ქუჩის ბანკომატმა? არ ინერვიულოთ. შესაძლოა, ელექტრონული სისტემა სწორად არ მუშაობს, ამიტომ კომპიუტერი დიდხანს “ფიქრობს”. ზოგჯერ რამდენიმე წუთი მოცდა მოგიწევთ, რომ ყველაფერი მოგვარდეს. აღშფოთებულ რიგს ყურადღება არ მიაქციოთ და არ დატოვოთ ბანკომატი, სანამ პრობლემა არ მოგვარდება. თქვენი ბარათი ნებისმიერ მომენტში შეიძლება გამოჩნდეს, ხოლო მფლობელის არარსებობის შემთხვევაში სხვის ხელში შეიძლება აღმოჩნდეს.

თუ ბანკომატს არ სურს ბარათის დაბრუნება, სცადეთ მისი დაბრუნება აპარატზე შემდეგი მოქმედებით. დააჭირეთ წარწერას “გაუქმება” (Cancel) და რამდენიმე წამი ხელი არ აუშვათ. როცა ეკრანზე გამოჩნდება ოპერაციის გაუქმების შეთავაზება, გაუქმება დაადასტურეთ წინა ღილაკიდან თითის აწევის გარეშე. ასეთი მანიპულაციის შედეგად ბანკომატმა ბარათი უნდა დააბრუნოს.

თუ ბარათი ბანკომატიდან ვერ ამოიღეთ, აპარატს არ მოშორდეთ. თქვენი ბანკის ცხელ ხაზზე დარეკეთ. თანამშრომელს დაურეკეთ და ბარათი დაბლოკეთ. ასე თქვენს დანაზოგს დაიცავთ. თუ ოპერატორი დიდხანს არ გპასუხობთ, გამოიყენეთ ნაბიჯ–ნაბიჯ ინსტრუქცია და თავად დაბლოკეთ ანგარიშზე წვდომა. დაზღვევისთვის დაკარგული ბარათიდან მთელი თანხა სათადარიგო ბარათზე გადაიტანეთ. ეს ონლაინ ბანკინგით შეგიძლიათ გააკეთოთ. ახლა აღარ იდარდოთ: ვერავინ შეძლებს თქვენი ფულის გამოყენებას თქვენს გარეშე. მალე ტექნიკური სამსახური უპასუხებს კლიენტის მოთხოვნას: დაკარგულ ბარათს დაგიბრუნებენ ან სანაცვლოდ ახალს დაგიმზადებენ.

არის შემთხვევები, როცა ბარათიდან თანხა იჭრება, მაგრამ ბანკომატი ფულს არ იძლევა. ამ შემთხვევაში სასწრაფოდ უნდა დაუკავშირდეთ ბანკის ტექნიკური მხარდაჭერის სამსახურს და მითითებებს მიჰყვეთ. ასევე აუცილებელია აღნიშნოთ ოპერაციის ჩატარების დრო, ბანკომატის ნომერი და მისი კოორდინანტები. თქვენი განაცხადის შემდეგ პრობლემის მოგვარებას რამდენიმე დღე დასჭირდება.

ის, რაც ნამდვილად არ უნდა გააკეთოთ, თუ ბანკომატი ბარათს არ აბრუნებს, მისი ძალით გამოტანაა. კლავიშებზე კაკუნი და ეკრანზე დარტყმა არ შეიძლება, რადგან ამ მეთოდით სასურველს ვერ მიაღწევთ. პირიქით, სხვისი ქონების დაზიანების გამო პასუხისგებაში მიგცემენ და ჯარიმის გადახდას გაიძულებენ.