მაგალითი დაწყებითი კლასის მათემატიკის სახელმძღვანელოდან. ყველა ზრდასრული ვერ ხსნის

0
1991

მოდით, დღეს ვისაუბროთ, ვინ არის სავსე ადამიანი. სავსე არა რაიმე სასმლით ან საკვებით. სავსე ცოდნით და რთული მათემატიკური ამოცანების ამოხსნის უნარით. პაპარაცი გთავაზობთ საკუთარი თავი შეამოწმოთ, შეძლებთ თუ არა სწორად ამოხსნათ მაგალითი სასკოლო პროგრამიდან. პლანეტაზე ადამიანების მხოლოდ 10%–ს შეუძლია ამ მაგალითი სწორი თანმიმდევრობით ამოხსნა.

მათემატიკა სასკოლო საგანია, რომელიც ცოტას თუ უყვარს. ყველა ეს ამოცანები, მაგალითები, განტოლებები ყურადღებას და ბეჯითობას მოითხოვს. სწორედ ამიტომ, ბევრ ადამიანს ეს მაგალითი რთულად ეჩვენება. ვინაიდან ცოტა ადამიანი თუ იყენებს სკოლის წესებს ზრდასრულ ცხოვრებაში. თან თანამედროვე ადამიანს საკმარისი ელექტრომოწყობილობა აქვს, რომ ნებისმიერი მაგალითი ორ წამში გამოთვალოს. მაგრამ მათემატიკა გვჭირდება მხოლოდ მაგალითების ამოსახსნელად? იქნებ, თანამედროვე ადამიანს შეუძლია იცხოვროს მათემატიკის გარეშე?

სავსე კაცი

მათემატიკა ყველა საფუძვლის საფუძველია. მეცნიერების დედოფალი, როგორც უწოდებენ. მათემატიკური გამოთვლების გარეშე ჩვენს სამყაროში რაიმეს წარმოდგენა ძნელია. გარდა ამისა, სკოლაში მათემატიკის გაკვეთილების მთავარი ფუნქცია იყო ბავშვებში ლოგიკური აზროვნების და გადაწყვეტილების სწრაფად მიღების უნარის განვითარება. ადამიანები განვითარებული ლოგიკით და ანალიზის უნარით სწორ გადაწყვეტილებას უფრო სწრაფად იღებენ. ტვინი კუნთია, რომელსაც მუდმივი ვარჯიში სჭირდება. ადამიანი, რომელიც სიბერემდე მათემატიკურ ამოცანებს ხსნის, არ აწუხებს ალცჰაიმერის დაავადება, გაფანტული სკლეროზი, დემენცია.

დავუბრუნდეთ ჩვენს მაგალითს. რა უნდა გავაკეთოთ პირველ რიგში ამ ამოცანის ამოსახსნელად? ის სრულიად მარტივია, მხოლოდ ორი ნაბიჯი. მთავარია, განსაზღვროთ, რომელი მოქმედება უნდა შეასრულოთ პირველი, რომელი მეორე. გაიხსენეთ, რა თანმიმდევრობით გვასწავლეს მაგალითების ამოხსნა მათემატიკის გაკვეთილებზე. ჯერ გაყოფის მოქმედება უნდა შეასრულოთ. ის პრიორიტეტულია. გავიხსენოთ, რომელი მოქმედება სრულდება ჯერ მაგალითში. თუ არის ფრჩხილები, ჯერ ვასრულებთ ფრჩხილებში მოქმედებას, შემდეგ სხვა დანარჩენს.

თუ ფრჩხილები არ არის, მაგრამ არის გამრავლების ან გაყოფის ნიშანი, ჯერ ვასრულებთ გამრავლებას, შემდეგ გაყოფას. თუ მაგალითში არის გამრავლების ან გაყოფის ნიშანი და მიმატების ან გამოკლების ნიშანი, ჯერ ვასრულებთ გაყოფას ან გამრავლებას, შემდეგ მიმატებას ან გამოკლებას. გამოდის, ჩვენს მაგალითში ჯერ ვასრულებთ გაყოფას. 240–ს ვყოფთ 2–ზე. მივიღეთ 120, მაგრამ ეს ამოხსნილი მაგალითის მხოლოდ ნახევარია. ვნახოთ, როგორ გაგრძელდება მაგალითის ამოხსნა.

მოკლედ, მაგალითი ნახევრად ამოხსნილია, ნახევარი გზა განვლილია. მეორე მოქმედება არის გამოკლება. გამოდის, 250–ს უნდა გამოვაკლოთ 120. რამდენი გამოვიდა? შეამოწმეთ თქვენი მათემატიკის ცოდნა. სწორი პასუხია – 130. თუ სხვა რიცხვი მიიღეთ, კიდევ ერთხელ ყურადღებით სცადეთ.