სუნამო „კრასნაია მასკვა“ – რა არის ამ პარფიუმის საყოველთაო სიყვარულის საიდუმლო?

0
1830

ვერ მოვესწარი პერიოდს, როცა ქალები მხოლოდ ადგილობრივი მწარმოებლების სუნამოებზე ფიქრობდნენ. მაგალითად, დედაჩემი მრავალი წელი ამჯობინებდა შვებულებიდან გზად Duty Free–ში შეძენილ ამერიკულ სუნამოებს. ისინი გამძლეა და გამაგრილებელი, სრულიად აუტანელი ჩვენი ბებიისთვის. მისი მარადიული ფავორიტია სუნამო „კრასნაია მასკვა“.

ბებია აღფრთოვანებული იყო, როცა გაიგო, რომ მისი საყვარელი სუნამო კოსმეტიკის მაღაზიებში დაბრუნდა. გერმანიაში დაქალსაც დაურეკა და ახალი ამბავი ახარა. აღმოჩნდა, რომ ასაკოვანი ქალები იმ რეგიონში დიდი ხანია ნადირობენ ტკბილ აღმოსავლურ არომატებზე, რომელიც ოდნავ მაინც „კრასნაია მასკვას“ მსგავსია. რატომ ვერ ივიწყებენ და რა არის ამ პარფიუმის პოპულარობის საიდუმლო, პაპარაცი გიამბობთ.

ყველაზე ცნობილი საბჭოთა სუნამოები

გავრცელებული მცდარი წარმოდგენის საწინააღმდეგოდ, სუნამო „კრასნაია მასკვა“ საბჭოთა პერიოდში არ შექმნილა. საბჭოთა კავშირის დროს სუნამო პოპულარული გახდა, რადგან იყო გამძლე და ტკბილი, სხვა არომატებისგან განსხვავებით. დროთა განმავლობაში, არომატის პოპულარობა ქვეყნის ფარგლებს გასცდა.

ისტორიული ცნობები სუნამოს შესახებ

სუნამო „კრასნაია მასკვა“ პირველად 1925 წელს გამოჩნდა და მაშინვე საბჭოთა ქალებში პოპულარობა მოიპოვა. სუნამომ დიდი გზა გაიარა ელიტური პროდუქტიდან სამომხმარებლო საქონლამდე. ჯერ მხოლოდ 3000 ბოთლი გამოდიოდა. პარტიულ მუშაკებს და შრომის დამკვრელებს ჩუქნიდნენ.

მოგვიანებით წარმოება გაიაფდა და „კრასნაია მასკვა“ უკვე 10 ათასი ბოთლი გამოდიოდა, მოგვიანებით – 25 ათასი ბოთლი. არომატი ძალიან პოპულარული გახდა. ყველა ქალს სანუკვარი სუნამოს შეძენა სურდა. ხელმისაწვდომი და ლამაზი იყო.

სუნამოს შეფუთვა ორიგინალურად გამოიყურებოდა: კაშკაშა წითელ ფერში გეომეტრიული თეთრი ზოლებით. ცენტრალური ადგილი გამოკვეთილი იყო დიდი ოქროსფერი წარწერით: „კრასნაია მასკვა“. გუმბათის ფორმის თავსახური მაშინვე არ გამოჩენილა, მაგრამ მის გარეშეც ყველას სურდა მისი შეძენა.

ვინ შექმნა სუნამო „კრასნაია მასკვა“

სუნამოს არომატი სხვა ცნობილი კლასიკური პარფიუმის საფუძველზე შეიქმნა. მისი ავტორია პარფიუმერი ოგიუსტ მიშელი, რომელიც იმ დროს მუშაობდა ჰაინრიხ ბროკარდის ლეგენდარულ ქარხანაში, კავშირის დედაქალაქში. იქ, 1913 წელს მან შექმნა უნიკალური სუნამო, რომელიც ცნობილია, როგორც „იმპერატრიცას საყვარელი თაიგული“.

მარტივი მისახვედრია, რომ არომატი იმპერატრიცას, ალექსანდრა თედორეს ასულს მიუძღვნა. ფართო საზოგადოებას წარუდგინეს რომანოვების დინასტიის 300 წლისთავის საპატივცემულოდ და მაშინვე დიდი პოპულარობა მოიპოვა. სუნამოს არომატი იყო საოცარი, ხოლო შეფუთვა ელეგანტური და მიმზიდველი.

ქარხანა „ბროკარ ი კო“ და ოგიუსტ მიშელი

24 წლის ჰენრი ბროკარი მოსკოვში 1861 წელს ჩავიდა. ახალგაზრდა ასაკის მიუხედავად შეძლო ქარხნის დაარსება, რომელსაც თავიდან „ბროკარი ი კო“ უწოდა. პირველ წლებში ქარხანაში მხოლოდ 3 თანამშრომელი მუშაობდა. დროთა განმავლობაში, სიტუაცია ძალიან შეიცვალა და ბროკარის საწარმო მსოფლიოში ერთ–ერთი ყველაზე ცნობილი გახდა.

იმის მიუხედავად, რომ იმ დროს ითვლებოდა, რომ პარფიუმერია ნამდვილი ფუფუნებაა, რომლის შეძენა მხოლოდ მდიდრებს შეუძლიათ, ბროკერმა დემოკრატიულ ფასად ხარისხიანი პროდუქციის წარმოება დაიწყო. სუნამოს გარდა ქმნიდა ოდეკოლონებს და პირადი ჰიგიენის საშუალებებს. მაგალითად, საპონი ბავშვებისთვის ძალიან ორიგინალურ ფერად შეფუთვაში.

ბროკართან ერთად მუშაობდა ოგიუსტ მიშელიც. მან შეიმუშავა ახალი კონცეფციები, რომლებიც პარფიუმერიის და კოსმეტიკის სფეროში შედევრების შექმნაში დაეხმარა. 1900 წელს ბროკარის გარდაცვალების შემდეგ ის ქარხანაში დარჩა, ხოლო რევოლუციის შემდეგ ამ საწარმოს ხელმძღვანელობდა.

1917 წელს ქარხანას სახელი გადაარქვეს და ეწოდა „ზამოსკვორეცკის პარფიუმერული–საპნის ქარხანა №5“. 5 წლის შემდეგ მიშელმა ქარხნის სახელი შეცვალა და ეწოდა „ნოვაია ზარია“. უკვე 1925 წელს განაახლეს „იმპერატრიცის თაიგულის“ წარმოება, მაგრამ უკვე ახალი სახელით „კრასნაია მასკვა“.

„კრასნაია მასკვას“ ნაკრების პოპულარობამ განაპირობა ის, რომ მაღაზიებში ფხვნილის და არომატული საპნის ცალ–ცალკე შეძენა შეიძლებოდა. ამ პროდუქტის გაყიდვა დაიწყო სპეციალურ სასაჩუქრე შეფუთვაში.

ახლა სუნამო „კრასნაია მასკვა“ ნამდვილად ელიტურ პარფიუმად ითვლებოდა. წარმოუდგენლად ძვირი იყო. ამ სუნამოს ყველაზე ხშირად პარტიის ფუნქციონერების ცოლები, მსახიობები და სპორტსმენები იყენებდნენ. უბრალო თანამშრომლებს სუნამოს ყიდვის საშუალება არ ჰქონდათ.

რა ღირდა „კრასნაია მასკვა“ სხვადასხვა წლებში?

1940 წელს „კრასნაია მასკვა“ ზუსტად 28 რუბლი ღირდა. 2 წლის შემდეგ ფასი გაორმაგდა, ხოლო 1944 წელს ჩვეულებრივი მაღაზიების თაროებიდან საერთოდ გაქრა. სუნამოს მიწოდება დაიწყეს მხოლოდ სპეციალიზირებულ მაღაზიებში და თითო ბოთლი 500 რუბლად იყიდებოდა!

ომის შემდეგ სუნამოზე ფასი უფრო ხელმისაწვდომი გახდა. მაგალითად, სუნამოს და პუდრის ნაკრები 148 რუბლი ღირდა. არ არსებობდა ქალი, რომელსაც ნებისმიერ დღესასწაულზე ასეთი საჩუქრის მიღება არ სურდა. ძირითადად, 8 მარტს ყიდულობდნენ.

„კრასნაია მასკვას“ პოპულარობის კლება

არომატმა თავისი პოპულარობა მხოლოდ 80–იანი წლების დასაწყისში დაკარგა. ამ დროს ქვეყანაში შემოვიდა ფრანგული სუნამოები, რომლებმაც მოსახლეობაში დიდი აჟიოტაჟი გამოიწვია. ჭრელი ფლაკონების შესაძენად რიგები დგებოდა.

სხვათა შორის, ეს არომატი ახლაც არსებობს, თუმცა პოპულარულს და მოთხოვნადს ვეღარ უწოდებთ. ზოგი ცნობილ პარფიუმს დღემდე ყიდულობს, მაგრამ ჩვეულებრივი კოსმეტიკის მაღაზიაში მისი პოვნა ისეთივე რთულია, როგორც 20–იან წლებში.